Zaburzenia pamięci

Jeśli masz objawy problemów z pamięcią, istnieją różne sposoby na ich wykrycie i potwierdzenie. Twój lekarz może przeprowadzić testy obserwacyjne lub skonsultować się z innymi specjalistami, aby ocenić Twoją pamięć. W poważniejszych przypadkach lekarz przeprowadzi formalne testy, aby zdiagnozować zaburzenie. Jest to tak zwana ocena neuropsychologiczna. Obejmuje ona serię ocen i testów poznawczych w celu ustalenia przyczyny zaburzeń. W niektórych przypadkach Twój lekarz będzie również zalecał leczenie farmakologicznych lub interwencję behawioralną.

Terapia dla zaburzeń pamięci może obejmować dietę, ćwiczenia fizyczne i poprawę wzorców snu. Dostępne są także metody leczenia objawowego demencji. Leczenia Niektórzy ludzie mają kombinację różnych typów chorób powodujących problemy z pamięcią. Na przykład, jeśli ktoś ma zaburzenia pamięci spowodowane stresem, lekarz może przepisać lek antyanksjolityczny. Inne leki mogą być również przepisane w celu leczenia niedoborów witamin i tarczycy.

Choroba Alzheimera jest najczęstszą przyczyną problemów z pamięcią. Choroba ta może również prowadzić do zmian w zachowaniu i codziennych zadaniach. Pacjent może mieć problemy z rozpoznawaniem ludzi i miejsc, wędrowaniem i gubieniem się w znanych sobie środowiskach. W poważniejszych przypadkach objawy te mogą powodować niepokój lub pobudzenie. W miarę upływu czasu zdolność pacjenta do zapamiętywania rzeczy będzie się zmniejszać, co sprawia, że ważne jest, aby szukać pomocy medycznej. Dla wielu osób tylko utrata pamięci jest oznaką choroby. Inne zaburzenia mogą występować stopniowo. Mogą one powodować problemy z koordynacją, orientacją przestrzenną, kojarzeniem pamięci i uczeniem się.

Początkowym stadium choroby Alzheimera są łagodne zaburzenia poznawcze. Istnieje również wiele metod leczenia łagodnych zaburzeń poznawczych, które mogą poprawić objawy tej choroby. Najbardziej obiecujące z nich są eksperymentalne metody leczenia, które mogą pomóc w spowolnieniu postępu choroby i złagodzeniu objawów. Jednakże nie ma jeszcze dostępnego lekarstwa. Zatem jedynym sposobem zapobiegania temu zwyrodnieniowemu problemowi z pamięcią jest kontynuowanie badań. I pamiętaj, że najlepszym sposobem leczenia jest zapobieganie czyli unikanie uszkodzenia mózgu i popraw jego funkcjonowania.

Jak w przypadku każdego stanu chorobowego, zaburzenia pamięci są trudne do oceny klinicznej. Właściwa diagnoza może pomóc pacjentowi i lekarzowi. Ważne jest, aby rozpoznać objawy utraty pamięci tak wcześnie, jak to możliwe, aby uniknąć dalszych powikłań. Dla większości ludzi pierwszym krokiem jest wizyta u lekarza. Będzie ona w stanie powiedzieć, czy Twoja pamięć pogarsza się i może wpływać na zdolność do radzenia sobie. Jeśli jesteś zaniepokojony objawami, lekarz może przepisać Ci odpowiedni lek. Będziesz musiał poddać się serii testów, aby dowiedzieć się, czy masz ten warunek.

Pomimo że nie można zdiagnozować przyczyny zaburzeń pamięci bez diagnozy, powinieneś szukać leczenia. Neurolog może pomóc w identyfikacji i leczeniu przyczyn leżących u podstaw tego stanu i zapobiec jego postępowi. W niektórych przypadkach wykwalifikowany neurolog może pomóc w spowolnieniu postępu tego stanu. Są to objawy leżących u podstaw zaburzeń poznawczych i powinny być niezwłocznie leczone. Jeśli cierpisz na zaburzenia pamięci, skonsultuj się z neurologiem tak szybko, jak to możliwe.