Szumy uszne

Większość przypadków szumów usznych ma charakter subiektywny, inne mogą być obiektywne. Osoby cierpiące na szmery w sercu mogą doświadczać odgłosu szumu przy każdym uderzeniu serca. Dźwięk ten może zostać usłyszany przez wykwalifikowanego lekarza przy pomocy stetoskopu. Pulsujące szumy uszne są natomiast postrzegane przez pacjenta. Jest on bardziej zauważalny w godzinach nocnych, kiedy jest mniej innych hałasów zewnętrznych.

Mózg wytwarza dźwięki w uchu, ponieważ nie otrzymuje sygnałów ze ślimaka. Powoduje to szum elektryczny w mózgu. Jeśli ubytek słuchu dotyczy zakresu wysokich częstotliwości, dźwięki dzwonienia będą wysokie. Jeśli ubytek słuchu dotyczy niskich częstotliwości, dźwięki będą miały niski poziom. Osoba cierpiąca na szumy uszne może opisać ten dźwięk jako fantomowy.

Wiele osób cierpiących na szumy uszne nie wie, jak sobie z nimi radzić, a postawienie diagnozy może być trudne. Na szczęście istnieje wiele sposobów radzenia sobie z szumami usznymi, w tym odwiedzanie grupy wsparcia. Niezależnie od tego, czy są to grupy prowadzone przez laików, czy przez lekarza, stanowią one doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń. Ponadto, grupa może oferować wykłady z różnych dziedzin, które pomogą Ci zrozumieć swoją chorobę.

Podjęcie działań mających na celu zmniejszenie narażenia na głośne dźwięki może być jednym ze sposobów uniknięcia szumów usznych. Niektóre osoby cierpią również na chorobę zwaną miażdżycą. Choroba ta powoduje twardnienie tętnic. Podczas tego procesu naczynia krwionośne zatykają się blaszką miażdżycową i stają się wąskie. Może to prowadzić do powstawania pulsujących szumów usznych. Leczenie szumów usznych polega jednak zazwyczaj na psychoedukacji i doradztwie. Inne rozwiązania obejmują stosowanie generatorów dźwięku lub aparatów słuchowych. Niestety, nie istnieją leki przeznaczone specjalnie do leczenia szumów usznych.

Mimo że w wielu przypadkach szumy uszne mają konkretną przyczynę, większość ludzi potrafi się do nich przyzwyczaić. Niektóre metody leczenia polegają na maskowaniu dźwięków, podczas gdy inne mogą być korzystne w dłuższej perspektywie. Inne metody, takie jak zmiana diety i poradnictwo, mogą pomóc osobie znieczulić się na dźwięki. Istnieje wiele rodzajów terapii szumów usznych, ale żadna z nich nie jest skuteczna u każdego pacjenta.

Leczenie szumów usznych polega na identyfikacji i leczeniu schorzeń leżących u ich podłoża. Lekarz może usunąć nadmiar woskowiny usznej i zmienić leki w celu poprawy słuchu. W zależności od przyczyny, terapia farmakologiczna może pomóc w złagodzeniu odgłosów powodowanych przez szumy uszne. W niektórych przypadkach, leki przeciwdepresyjne, trójpierścieniowe leki przeciwdepresyjne i inne leki mogą pomóc w złagodzeniu objawów. Ogólny stan zdrowia pacjenta i jego dieta są ważnymi czynnikami w zapobieganiu powstawania i leczeniu szumów usznych.

Leczenie szumów usznych jest często bardzo skuteczne. Najlepsza metoda leczenia szumów usznych zależy od zdolności pacjenta do identyfikacji przyczyn i objawów dolegliwości. Nerwiak to rodzaj guza mózgu, który może być przyczyną powstawania szumów usznych. Choć większość szumów usznych nie jest spowodowana guzem, istnieją pewne powszechnie stosowane metody leczenia tego schorzenia. Celem tych zabiegów jest złagodzenie niepokoju i lęku pacjenta oraz zapewnienie mu skutecznego sposobu na życie.

Najlepsze leczenie szumów usznych zależy od przyczyny ich powstawania. W wielu przypadkach objawy występujące u pacjenta mogą być takie same, niezależnie od przyczyny szumów usznych. Pacjenci mogą zgłaszać utratę słuchu, wrażliwość na dźwięki lub oba te objawy. Istnieją również leki na szumy uszne. Wiadomo, że są one skuteczne w leczeniu szumów usznych. Ważne jest, aby szukać leczenia objawów szumów usznych, które może poprawić jakość życia i złagodzić objawy tego zaburzenia.

Dostępnych jest kilka opcji diagnostycznych dla szumów usznych. Ostatnie badanie przeprowadzone na ponad 2000 osób wykazało, że u 80% osób, u których zdiagnozowano szumy uszne, nie znaleziono przyczyny ich występowania. Większość osób cierpiących na szumy uszne zgłaszało jednak, że słyszy różne rodzaje dźwięków, z których niektóre są ze sobą powiązane, w tym brzęczenie lub gwizdanie. Opisywali oni różne dźwięki, a nawet słyszeli kilka dźwięków jednocześnie.

Szumy uszne są przewlekłym objawem nadaktywności centralnego układu słuchowego. Jest on spowodowany uszkodzeniem nerwu przedsionkowo-ślimakowego, który jest ósmym nerwem czaszkowym. Nerwiaki nerwu słuchowego częściej wywołują szumy uszne, natomiast nerw przedsionkowo-ślimakowy może zostać uszkodzony przez różnego rodzaju leki. Te czynniki również mogą powodować szumy uszne.