Leczenie ataksji

Leczenie ataksji składa się z identyfikacji podstawowej przyczyny ataksji i określenia strategii leczenia, które mogą rozwiązać objawy. Niektóre zabiegi, takie jak leki, mogą złagodzić spastyczność, sztywność i problemy z równowagą. Jednak nie ma zabiegów, które są w 100% skuteczne. Ataksja jest często wynikiem genetycznej lub dziedzicznej choroby.Obecnie nie jest znane lekarstwo na ataksję, ale leki mogą złagodzić niektóre objawy. W niektórych przypadkach, lekarze mogą również przepisać suplementy, które mogą pomóc osobie siłę mięśni. Inne metody leczenia mogą obejmować terapię mowy i terapię fizyczną. Terapie te mogą pomóc osobie zachować niezależność podczas leczenia ataksji.Leczenie ataksji jest ważne dla osoby z tym stanem. Objawy ataksji obejmują niepewny chód, trudności w połykaniu, niewyraźną mowę, zaburzenia równowagi i oczopląs. Ataksja jest zwyrodnieniową chorobą neurologiczną, która wpływa na koordynację mięśni. Zaburzenie to jest spowodowane problemem z móżdżkiem, który jest odpowiedzialny za koordynację. Ta struktura mózgu jest odpowiedzialna za przekazywanie sygnałów elektrycznych do mięśni.Leczenie ataksji obejmuje podejście multidyscyplinarne. Fizjoterapeuci, neurolodzy i specjalistyczne pielęgniarki będą współpracować w celu opracowania zindywidualizowanego planu opieki. Plan ten będzie uwzględniał potrzeby fizyczne, społeczne i psychologiczne. Będzie również uwzględniać potencjalne przyszłe potrzeby.