Jak poradzić sobie z jesienną depresją

Krótsze dni i chłodniejsze temperatury mogą wpływać na Twój rytm okołodobowy, który kontroluje Twój nastrój i sen. Zmiany w rytmie okołodobowym mogą również wpływać na Twój apetyt i życie towarzyskie. Pozostanie aktywnym i trzymanie się regularnego harmonogramu może pomóc w walce z jesienną depresją. Powinieneś również spróbować uzyskać więcej słońca w ciągu dnia. Medytacja i ćwiczenia fizyczne również mogą pomóc. Ludzie, którzy doświadczają jesiennej depresji, często mają negatywne myśli, poczucie beznadziejności i niepewności. Mogą również doświadczać zwiększonego niepokoju i mieć ponury nastrój. Skutki jesiennej depresji mogą być nasilone przez alergie. Chociaż niektóre zabiegi mogą pomóc w radzeniu sobie z tym rodzajem depresji, zaleca się jak najszybszą konsultację ze specjalistą. Możesz również spróbować zastosować suplementy diety, które wspierają Twoje zdrowie. Wiele witamin i minerałów może wspierać zdrowe funkcje umysłowe, poprawić metabolizm energii, a nawet poprawić nastrój. Na przykład witamina C pomaga ustabilizować prawidłowy układ odpornościowy, a magnez może pomóc w prawidłowej pracy układu nerwowego. Witamina D może również pomóc Twojemu układowi odpornościowemu w chłodniejszych porach roku i pomaga utrzymać funkcje mięśni. Przyjmowanie suplementów zawierających serotoninę może pomóc w zwalczaniu jesiennych depresji. Innym sposobem na zwalczenie jesiennej depresji jest wyjście i cieszenie się jesienną pogodą. Podczas gdy gorąca letnia pogoda mogła sprawić, że chciałeś ćwiczyć, zimniejsza pogoda może sprawić, że trudno będzie się zmotywować. Jednak ćwiczenia mogą pomóc Ci poprawić poziom sprawności fizycznej i zwalczyć jesiennego bluesa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.