Drętwienie ręki?

Drętwienie ramienia lub ręki może mieć kilka przyczyn. Może wskazywać na chorobę lub zaburzenie. Jeśli utrzymuje się i towarzyszą mu inne objawy, należy udać się do lekarza w celu postawienia właściwej diagnozy. Niektóre z przyczyn drętwienia ramion i rąk obejmują infekcje, choroby autoimmunologiczne i reumatoidalne zapalenie stawów. Jednakże, te schorznia są rzadkie.

Niektóre z najczęstszych przyczyn drętwienia to wyrośla kostne, zapalenie, choroba zwyrodnieniowa stawów, zwężenie odcinka szyjnego kręgosłupa i guzy. Drętwienie ramienia lub ręki może być również spowodowane przez infekcje i narośle w kręgosłupie. Drętwienie w górnej części ciała może być również oznaką bólu szyi. Objawy bólu szyi może towarzyszyć mrowienie w ramionach.

Drętwienie w ramieniu lub nodze może być objawem stanu znanego jako stwardnienie rozsiane. Stwardnienie rozsiane wpływa na mózg, co wpływa na nerwy w ramionach i nogach. Stan ten często wiąże się z drętwieniem lub mrowieniem w ramieniu. Osoba ze stwardnieniem rozsianym może również doświadczać trudności z mówieniem lub rozumieniem mowy, a także może doświadczać zawrotów głowy, utraty koordynacji, a nawet silnego bólu głowy.

Podczas gdy wiele osób zakłada, że drętwienie ramienia jest spowodowane złą mechaniką ciała, może ono również wskazywać na poważny problem zdrowotny. Jeśli zauważysz drętwienie ramienia, powinieneś natychmiast udać się do lekarza. Czasami, drętwienie ramienia jest oznaką poważnego stanu zdrowia. W niektórych przypadkach, drętwienie ramienia jest wynikiem zwężenia kręgosłupa, lub guza.

Gdy drętwienie ręki jest spowodowane przez atak serca, ważne jest, aby zadzwonić pod numer 112 w celu natychmiastowego leczenia. Karetka pogotowia jest także niezbędna, aby zapobiec udarowi mózgu. Drętwienie lewej ręki może być również wczesnym sygnałem ostrzegawczym przed udarem. Jeśli jest to wynik objawu udaru, specjalista medyczny powinien natychmiast ocenić objawy i ustalić przyczynę.

Drętwienie ręki lub nogi może być spowodowane przez wiele różnych rzeczy. Na przykład, niezrównoważona pozycja podczas snu może prowadzić do drętwienia ramienia. Inne częste przyczyny drętwienia ręki i nogi to migrena lub zespół ujścia piersiowego. Objawy tego schorzenia mogą być różne – od bólu po osłabienie. Jeśli czujesz drętwienie lub mrowienie w lewym ramieniu, skonsultuj się z lekarzem specjalistą w celu uzyskania dokładnej diagnozy.

Jeśli czujesz drętwienie w ramieniu lub dłoni, może to być spowodowane urazem nerwu. Co więcej, uraz nerwu w ramieniu może spowodować, że ramię straci czucie. To jest wspólne dla nerwów w ramieniu, aby uzyskać uszkodzenie podczas sportów kontaktowych. Kiedy te nerwy stają się uszkodzone, nie mogą już funkcjonować prawidłowo. W takich przypadkach, konieczne jest, aby zobaczyć się z lekarzem specjalistą, aby wykluczyć inne przyczyny.