Choroby neurologiczne

W latach 1990-2017 współczynnik zapadalności na choroby neurologiczne wzrósł o 1400 na 100 000 osób. Najwyższe wskaźniki związane były z padaczką, chorobą Parkinsona (PD) i bólami głowy. Choroba Alzheimera (AD) wyprzedziła w 2017 roku padaczkę. Wiek i płeć są ważnymi czynnikami dla tych chorób. Padaczka, AD i bóle głowy występują częściej u dzieci i młodzieży niż u dorosłych. Padaczka jest przewlekłą chorobą neurologiczną, na którą cierpi 50 mln osób na całym świecie. Charakteryzuje się nawracającymi napadami, które są krótkimi epizodami mimowolnych ruchów obejmujących całe ciało. Choroba ta może również powodować utratę przytomności lub funkcji jelit lub pęcherza. Napady są spowodowane nadmiernymi wyładowaniami elektrycznymi w komórkach mózgowych i różnią się ciężkością i częstotliwością. Choroby neurologiczne są powszechne, a częstość ich występowania wzrosła w Stanach Zjednoczonych. Jednak przyczyny rosnących wskaźników tych chorób pozostają niejasne. Istnieje wiele różnych genetycznych i środowiskowych czynników ryzyka. Niemniej jednak, rosnący wiek pozostaje głównym czynnikiem ryzyka dla zaburzeń neurologicznych. Częstość występowania chorób neurologicznych wzrosła od 1990 roku dwu- lub trzykrotnie, głównie z powodu wyraźnego starzenia się ludności świata. Padaczka, udar i demencja to najczęstsze choroby neurologiczne w krajach rozwiniętych. Choroby te nasilają się w krajach rozwijających się, a ich śmiertelność również wzrasta. W Afryce Subsaharyjskiej zakażenie HIV odpowiada za większość zachorowań neurologicznych, ale większość chorób u starszych pacjentów nie jest spowodowana zakażeniem HIV.