Archiwum miesiąca: grudzień 2021

Bóle głowy typu napięciowego

Pacjenci z napięciowym bólem głowy zazwyczaj opisują ból jako tępy i może utrudniać koncentrację. Chociaż aktywność fizyczna może nasilić napięciowy ból głowy, rzadko dochodzi do jego pogorszenia. Inne objawy to napięcie i sztywność karku. Rozpoznanie bólu głowy typu napięciowego przez lekarza zależy od opisu osoby i badania fizykalnego. Często te bóle głowy są wywoływane przez stres w życiu pacjenta, taki jak wymagająca praca lub życie rodzinne. Innymi czynnikami wyzwalającymi mogą być niewłaściwa postawa ciała lub nieodpowiednia ilość snu. Leczenie napięciowych bólów głowy może obejmować różne formy terapii behawioralnej, takie jak medytacja lub ćwiczenia rozciągające/relaksacyjne.

Prowadzenie dzienniczka bólu głowy jest przydatnym narzędziem do oceny nasilenia bólów głowy typu napięciowego. Pozwala to lekarzom na śledzenie postępu bólu głowy i określenie najskuteczniejszego leku. Informacje te mogą pomóc lekarzom ocenić ryzyko nadużywania leków i określić najbardziej odpowiedni przebieg leczenia. Istnieje wiele różnych metod leczenia bólów głowy typu napięciowego. Większość z nich jest niefarmakologiczna. W zależności od nasilenia objawów, pacjent może zdecydować się na zastosowanie kombinacji metod leczenia.

Podczas gdy leczenie niefarmakologiczne może być użyteczne, najlepszą strategią zapobiegawczą jest znalezienie skutecznej metody leczenia napięciowych bólów głowy. Stosowanie ciepła i lodu może złagodzić obolałe mięśnie. Możesz zastosować ciepło na obolałe mięśnie za pomocą poduszki grzewczej lub butelki z gorącą wodą. Dla bardziej długoterminowego rozwiązania, spróbuj gorącej kąpieli. Ciepło z kąpieli może również zmniejszyć napięciowe bóle głowy. Dobrym sposobem na zapobieganie napięciom mięśni jest utrzymywanie prawidłowej postawy podczas siedzenia lub stania.